Tanken var att jag skulle blogga från varje ställe som vi besökte. Men inte har jag hunnit det!! Vi har fullt upp med att åka, komma på plats, äta, dricka, diska, gå ut med hundar, vila…

Men här kommer en kort resumé:

Från Örebro åkte vi till Rättvik. På vägen upp stannade vi och fikade på en jätterolig kaffestuga. Hela stugan var dekorerad invändigt med gamla bonader. Mysigt!

Nostalgi

Rättviks camping låg alldeles vid Siljans strand och nära Rättviks station och centrum. Vi hade en bra plats nära servicebyggnaden (vilket är ett måste för Jannes skull). Vi hade det bra där, jag gick sköna promenader med hundarna och både hundarna och jag badade. Vattnet var väl 18-19 grader varmt. Inte så jättevarmt, men det gick att doppa sig!

Vi stannade i Rättvik i två nätter och sedan åkte vi vidare till Orsa. På vägen upp gjorde vi en liten avstickare upp på Vidablick för att njuta av utsikten. Jag provade att fota med panoramafunktionen på kameran. Det funkar jättebra! Just den här bilden blev väl inte så bra eftersom det blev så mycket skog nedtill.

Vidablick

Orsa Camping är en helt gigantiskt stor camping. Vi har nog aldrig varit på en så stor camping. Det bästa med campingen var nog ur min synvinkel att det var ett så fint ställe där hundarna fick bada. Ebba som är en orolig själ blir som en annan hund när hon får bada. Så jag försöker alltid hitta en bra badplats så hon får en chans att koppla av. På den här badplatsen var det ren fin sand som hundarna körde race på. Dom var helt slut när vi kom tillbaka till bilen.

Orsa_hundbad

Man märker att det är olika stämning på olika campingplatser. I Orsa var det Party! som gällde. Vi spottar väl inte i glaset, men här var det en otrolig alkoholkonsumtion! Det är inte så kul när man ser att barnen springer vind för våg medan föräldrarna sitter och festar. Våra krav på närhet till servicebyggnaden blev inte uppfyllda tyvärr utan vi hamnade lite långt ut på ena sidan. Platsen var också lite fuktig och därför bestämde vi ganska omgående att vi inte stannar de två planerade nätterna.

I stället bokade vi Leksands camping och fick en helt underbar husbilsplats med utsikt över Siljan. Leksands camping är fantastisk, hit kommer vi tillbaka.

Leksands camping

Idag ska vi åka och hälsa på Eva och Håkan. Tyvärr mår Janne lite dåligt. Han har nog feber tyvärr. Hoppas att han orkar vara med lite.

Nu ska jag gå upp och se om butiken har någon ost som verkar god. Sedan är det dags för en andra frukost. Det är inte synd om oss!