Inte klokt!

Jag är minst sagt stressad just nu.

Bakgrunden är ett köp av en kamera som jag genast ångrade. Jag köpte den hos Media Markt fredagen den 15 april. På söndagen lämnade jag tillbaka kameran och fick en kreditnota på beloppet.

Normalt tar det 3-5 dagar innan pengarna är innan på kontot, men på något sätt så kände jag mig orolig redan från början. Kanske var tjejen som tog emot återköpet lite osäker. Lite ny var hon i alla fall.

När det hade gått tre dagar, på onsdagen den 20 april, så ringde jag till Media Markt. Dom sa bara, lite nedlåtande att det tar 3-5 dagar, eller till och med 7 dagar innan jag kan räkna med pengarna.

Jag väntade till fredagen den 22 april innan jag ringde igen. Samma besked. Ring på måndag om pengarna inte har kommit.

På måndagen ringer jag igen. Tjejen som tog emot ärendet sa först att: Ja, dom sa att du skulle ringa på måndagen men inte klockan 9!!!! Då blev jag sur! Tjejen slog om direkt och lovade lägga ett ärende till butiken. Senare samma dag ringde en kille från Heron City till mig och sa att han hade anmält det till deras kortföretag. Lite luddig beskrivning av vart anmälan hade gått, men jag nöjde mig därvid.

På tisdagen hände ingenting, jag ringer och påminner och killen från Heron City ringer mig igen och meddelar att återköpet har blivit stoppat av någon anledning, men att dom nu ska sätta in pengarna senast om ett par dagar. Ett par dagar?

På onsdagen ringer killen från Heron City igen och säger att nu har dom rättat allt. Ok, tänker jag. Vad bra. Men sedan…vid halv 4-tiden kollar jag mitt konto och ser till min fasa att pengarna är uttagna en gång till! Mitt bankkonto är helt länsat!

Jag ringer i vild panik till kundtjänst, som tycker att det inte låter klokt förstås och lägger ett nytt ärende till butiken. Efter en stund ringer killen från Heron City igen och förstår först ingenting. Jag är i upplösningstillstånd och kräver förstås att detta måste lösas genast. Jag vill ha tillbaka mina pengar! Han lovar ringa till kortföretaget genast och återkomma till mig. Efter 1 1/2 timme ringer jag igen till Kundtjänst som lovar ringa Heron city och stöta på. Killen från Heron City ringer mig och berättar att han ringde kortföretaget direkt och att dom skulle återkomma via mail. Han gick sedan och väntade på detta mail, och när det inte kom något ringde han dit igen. Då hade dom gått för dagen….

Behöver jag berätta att jag knappt har sovit i natt?

Nu på morgonen ringde han igen och sa att kortföretaget hade sagt att återköpet är på väg, men att dom har klantat sig och boka det ursprungliga köpet en gång till. Men han kunde inte säga när jag skulle få tillbaka pengarna. Nu är mitt tålamod slut, så jag har sagt att jag måste ha mina pengar idag. Om han inte kan lösa det så får jag gå till hans chef eller till ekonomiavdelningen.

Jag bad honom bekräfta via mail att jag får pengarna idag. Först sa han att han skulle skicka kortföretagets mail till mig, men sedan ändrade han sig och sa att han skulle kontakta dem igen.

Det var kl 10:10 idag. Nu sitter jag här och väntar. Snart blir det polisanmälan och massmedia…

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*